Jesteś tutaj: Start
MISJA SPECJALNA. ARMIA KRAJOWA PLANOWAŁA UWOLNIENIE WIĘŹNIÓW Z KL AUSCHWITZ
Niemcy byli gotowi do zrównania z ziemią obiektów obozowych w KL Auschwitz-Birkenau z równoczesnym wymordowaniem pozostałych jeszcze przy życiu więźniów. Chciano w ten sposób zatrzeć ślady jednego z największego w dziejach świata ludobójstwa. Na plany Niemców zareagowała Armia Krajowa. Plany uwolnienia więźniów KL Auschwitz przez Armię Krajową przybliża „Nasz Dziennik”. Rotmistrz Witold Pilecki sądził, że istnieje możliwość uwolnienia więźniów i chciał taką propozycję osobiście przedstawić Komendzie Głównej Armii Krajowej w Warszawie. W nocy z 26 na 27 kwietnia 1943 roku wraz z dwoma współwięźniami uciekł z obozu. Kiedy jednak dotarł do Warszawy, nie podzielono jego poglądu. Sytuacja zmieniła się tuż przed wybuchem Powstania Warszawskiego, kiedy ppor. Stefanowi Jasieńskiemu „Urbanowi” zlecono zwrócenie szczególnej uwagi na KL Auschwitz.
Czytaj więcej: MISJA SPECJALNA. ARMIA KRAJOWA PLANOWAŁA UWOLNIENIE WIĘŹNIÓW Z KL AUSCHWITZ
ANODA. KAMIEŃ NA SZAŃCU
„Polscy komuniści wkroczyli właśnie w najkrwawszy okres swoich rządów. Rozprawiali się z opozycją. Zamykali w więzieniach żołnierzy Armii Krajowej – bohaterów II Wojny Światowej. Oskarżali ich o próbę obalenia ustroju albo współpracę z hitlerowcami. Zarzuty bywały wyimaginowane i absurdalne.
Janka aresztowali w Wigilię 1948 roku.” ( Piotr Lipiński, "Anoda. Kamień na szańcu", Agora i Muzeum Powstania Warszawskiego, Warszawa 2015, ).
POLSKA ZBROJNA NA ZACHODZIE W CZASIE II WOJNY ŚWIATOWEJ
MONTE CASINO
Polacy byli zaangażowani w walki od pierwszych dni II Wojny Światowej. W wyniku zbrojnej agresji hitlerowskich Niemiec i komunistycznego Związku Sowieckiego zostali zmuszeni do stawienia czoła najazdowi. Po przegranej Wojnie Obronnej
1939 roku żołnierze powszechnie angażowali się w działalność podziemnego ruchu oporu lub emigrowali, by zasilić Polskie Siły Zbrojne formowane najpierw we Francji, a następnie w Wielkiej Brytanii. Odegrali znaczącą rolę w kształtowaniu historii konfliktu, uczestnicząc m.in. w kluczowych dla losów wojny bitwach o Wielką Brytanię, Tobruk czy Monte Cassino.
POLACY W WALCE O MONTE CASINO
10 lipca 1943 roku alianci rozpoczęli operację "Husky".
Czytaj więcej: POLSKA ZBROJNA NA ZACHODZIE W CZASIE II WOJNY ŚWIATOWEJ MONTE CASINO
NOWY WSPANIAŁY ŚWIAT Z BANDYTAMI W TLE
„Krytykę Polityczną” zalewają potoki pieniędzy państwowych, Hanna Gronkiewicz- Waltz sprowadzająca do Polski hitlerowców uśmiecha się przed kamerami durnowato – nowa polska „Emilia Plater”, tylko z głową w publicznym wychodku, przekazującą ok. 500 tysięcy złotych Stowarzyszeniu im. Stanisława Brzozowskiego – wydawcę „Krytyki Politycznej” przez minione trzy lata. Dodatkowo za 12 zł/m2 dotuje bandycki lokal „Nowy Wspaniały Świat” w centrum Warszawy. Hojny z naszej kieszeni podatników Bogdan Zdrojewski minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przekazał w zeszłej kadencji tym zbirom 1.272. 361 PLN. Resort pracy w 2007 przekazał 52.700 PLN, aby się „poprawić” w dwa lata później na 500.000 PLN. Również miejscowe kluby „Krytyki Politycznej” woj. śląskiego, oraz Gdańska, Poznania i Łodzi finansują „Krytykę”. Państwowy Instytut Sztuki Filmowej corocznie przekazuje po kilkadziesiąt tysięcy złotych.
NOWY WSPANIAŁY ŚWIAT Z BANDYTAMI W TLE
„Krytykę Polityczną” zalewają potoki pieniędzy państwowych, Hanna Gronkiewicz- Waltz sprowadzająca do Polski hitlerowców uśmiecha się przed kamerami durnowato – nowa polska „Emilia Plater”, tylko z głową w publicznym wychodku, przekazującą ok. 500 tysięcy złotych Stowarzyszeniu im. Stanisława Brzozowskiego – wydawcę „Krytyki Politycznej” przez minione trzy lata. Dodatkowo za 12 zł/m2 dotuje bandycki lokal „Nowy Wspaniały Świat” w centrum Warszawy. Hojny z naszej kieszeni podatników Bogdan Zdrojewski minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przekazał w zeszłej kadencji tym zbirom 1.272. 361 PLN. Resort pracy w 2007 przekazał 52.700 PLN, aby się „poprawić” w dwa lata później na 500.000 PLN. Również miejscowe kluby „Krytyki Politycznej” woj. śląskiego, oraz Gdańska, Poznania i Łodzi finansują „Krytykę”. Państwowy Instytut Sztuki Filmowej corocznie przekazuje po kilkadziesiąt tysięcy złotych.